Közismert tény, hogy a krónikus stresszben élők,  mint általában az egyedülálló szülők,  fogékonyabbak a fertőzésekre, könnyebben megbetegednek. most 8 nem megszokott immunerősítő tippet olvashatsz  a Szinglianyublog jóvoltából, hogy elkerülhesd a vírusok támadását.

1. Kevesebb vegyi anyag

Gondolj csak bele, nőként mi mindennel kerülsz kapcsolatba a bőröd a nap folyamán: szappan, tusfürdő, sampon, balzsam, külön krém a lábfejre, külön krém a dekoltázsra, fogkrém, borotvahab, és akkor még csak szépítkeztünk, nem takarítottunk semmit… A bőrápolás és háztartás vezetése közben erős tisztítószereket vetünk be, hogy minden tiszta legyen, elpusztítva ezzel a rossz baktériumok mellett az úgynevezett “jó baktériumokat” is, akik csökkentik szervezetünkben a gyulladásos folyamatokat, fokozzák az immunrendszer működését.  Abba jobb bele sem gondolni, milyen anyagok szívódnak fel ezekből a szerekből a legnagyobb érzékszervünkbe, a bőrünkbe. Mindössze 26 másodperc, ennyi kell, hogy a kemikáliák a bőrön át a véráramba kerüljenek.  A környezet- és egészségtudatos megoldás a natúr szépség- és lakásápolás, amelyhez számtalan tippet találhatsz itt az Endoblogon.

2. Barátokkal töltött idő

Tudtad, hogy akik rendszeresen tartják a kapcsolatot a barátaikkal, kevesebbet betegek? Nem csak a vírusokkal és egyéb fertőző betegségekkel szemben ellenállóbbak, de jóval ritkábban alakul ki náluk szív- és érrendszeri zavar, valamint depresszió is.

barátokkal töltött idő endometriózis

3. Smoothie

Van egy számomra nagyon bevált energiafokozó, immunerősítő smoothie receptem.  Almát, kivit és valamilyen sötét színű bogyós gyümölcsöt turmixolok le, amibe csipkebogyó őrleményt is szórok. ettől a vitamin- és antioxidáns kombinációtól szinte érzem, ahogy feltöltődöm energiával.

4. Elegendő alvás

Napi 7-8 óra alvásra van szükségünk, hogy kipihentnek érezzük magunkat. Ha ezt nem biztosítjuk szervezetünk számára, az sokkal több stresszhormont fog termelni, amelyek hajlamtól függően különböző stressz-betegségeket indukálhatnak, például  magas vérnyomás, szívbetegségek, stb. A sejtjeink regenerálódásához szükséges a pihentető alvás, enélkül az immunrendszer működése is sérül.

alvás endometriózis Árvai Nóra

5. Nevetés

Kutatók felismerték, hogy már a tettetett mosolygás is jobb kedvre derít. szájban tartott ceruzával eszközöltek ki mosolyhoz hasonló szájtartást a vizsgálati személyekből, akik így pozitívabban értékelték a teszthelyzetet,  mint a kontroll csoport. A nevetés során boldogsághormonok- endorfinok- szabadulnak fel a szervezetben, amelyek nagyban hozzájárulnak a stressz-szintünk csökkentéséhez, s így immunrendszerünk védelméhez is.

6.Szauna

A szaunázást érdemes lassan kezdeni, fokozatosan szoktatva hozzá a szervezetünket, nem szükséges rögtön negyed órára beülni a forró kabinba. Ha hetente eljutsz szaunázni, az nagyszerű, ugyanis erősebbé válnak az érfalaid, erősödik a szíved, javul a sejtjeid oxigén- és tápanyag ellátottsága. Erősödik az immunrendszered, rásegíthetsz a szervezet öngyógyító folyamataira és a méregtelenítésre. Szinglianyublog tipp: ha már hőemelkedésed, netán lázad van, jobb, ha elkerülöd a szaunát, és inkább más megoldást választasz!

szauna immunrendszer erősítés endometriózis

7. Sós vizes orrzuhany

Már a kisbabák első gyógyítója is megfázás esetén a lágy  tengervizes orrspray, de felnőtteknek is jó választás. Magad is készíthetsz otthon himalájai só és víz keverékéből oldatot. Erősíted ezzel az orr nyálkahártyáját, gyorsabb a gyógyulás mind a bakteriális, mind a vírusos fertőzésből is. Nyáron sem kell elfeledkezned erről a praktikáról, mert az orröblítés a polleneket is eltávolítja, így allergiaszezonban is haszonnal alkalmazható.

8. Hideg zuhany minden nap

A meleg-hideg vizes váltózuhany segít felturbózni az immunrendszered, frissít, néha reggeli kávé helyett is bevethető, erősíti az immunrendszert, ráadásul láthatóan feszesebbé teszi a  bőrödet is.

Kellemes pancsolást!

Árvai Nóra

www.noraarvai.com

pszichológus, perinatális szaktanácsadó, szakíró, eü- és orvos coach, jógaterapeuta

Jelentkezés konzultációra

Árvai Nóra pszichológus

Név

Email

Melyik témában segíthetek?

Párkapcsolati problémák Féltékenység
Társkeresés gyerekkel Válás
Önértékelés Szexualitás
Gyereknevelési kérdések

Megjegyzés

By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

About Author: VasKata