Egy egyedülálló anya életéből sem maradhat ki a mozgás, csak éppen az időt nehezebb rá kiszakítani a zsúfolt napokból. Kutatások szerint hetente legalább 150 percet kellene találnod a sportra ahhoz, hogy a testmozgás meglátsszon az alakodon, eredményes és hatékony legyen, jól nézz ki és jól is érezd magad. Hogy fér ez bele munka, magánélet, egyedülálló gyereknevelés és háztartásvezetés mellett? A megoldás egyszerű! Az új trend: eddz ebédidőben!

lunchtime running

150 perc az lehet heti 5 alkalommal harminc percnyi mozgás is- ez éppen annyi, amennyi a legszigorúbb ebédidőbe is belefér. Mindig legyen a kocsidban vagy a munkahelyeden egy szett edzőcucc és tisztálkodó felszerelés, hogy ne lehessen kifogásod, és letudd  a napközbeni edzést.

Amire figyelj:

  • Ha csak 30-40 perced van  az edzésre, fontos, hogy az hatékony legyen! Próbáld ki a futást vagy  a nagy intenzitású intervall edzést, ami pont időhiánnyal küzdőknek tökéletes megoldás!
  • Ne csábulj el! A kollegáid ebédelni, kávézni mennek, vagy cigiszünetet tartanak, trécselnek…ne hagyd magad eltéríteni a céljaidtól. Tudatosítsd magadban, hogy élethelyzetedből adódóan neked ez az az idő, amit a saját testedre és egészségedre fordíthatsz. Menj csak szépen edzeni!
  • Keress társat! Hiszen azért körbekérdezheted a barátnőket, munkatársakat, van-e kedve valakinek veled tartani. Együtt könnyebb!
  • Fontos, hogy ne húzd az időt, koncentrálj az edzésre ebben a rövid időben! Legyen a közelben az edzőterem, vagy ha nincs, inkább kapj futócipőt és kocogj az iroda körül!

log off go run

  • Ne feledkezz el arról, hogy edzés után éhes leszel, és nem volt időd rendesen ebédelni…Előző nap este csomagolj el magadnak olyan ételt, amit könnyen bekaphatsz akár útközben is, például teljes kiőrlésű, tartalmas szendvicset. Az otthonról hozott kajával időt és pénzt takarítasz meg.

 

 

A késő délutánt és az estét így teljes egészében a gyerekedre fordíthatod, és nem kell azon sem aggódnod, mihez kezdj vele. ki vigyázzon rá, amíg te tornázol.

Árvai Nóra, Vas Kata

www.noraarvai.com

www.szinglianyublog.hu

About Author: VasKata