Nyári forróságban, esetleg a hőségtől kialvatlanul mindannyian egyformán türelmetlenebbek vagyunk mint általában és ilyenkon nagy adag akaratra van szükség ahhoz, hogy kezelni tudjuk a felmerülő nehéz helyzeteket. Kétségtelen, hogy egy levegőtlen 40 fokos iroda zúgó-búgó és persze fűtő hatású zajos berendezései között ücsörögve a monitorra koncentrálni kiveszi az energiádat. Mint ahogy az is megterhelő, ha egy csendes, klimatizát helyiségben, úgy töltöd el a napi 8 órádat, hogy közben a veled egy légtérben lévőkkel harcolsz az ideális hőfok körül kialakult vitában vagy hogy ki milyen mértékben tudja, akarja elviselni a nyár sláger eszközét, az életerőt adó hűsítő berendezést.

Tehetsz bármit, a legtöbbet azzal segítesz magadnak, ha elfogadod, hogy most neked is több feladatod van a megszokott komfort átszervezésével.

Kétségtelenül mindannyiunkra hatással van az, ha kilépünk az utcára, a mellbevágó száraz forróságba és percek alatt a fáradt, elcsigázott, türelmetlen és szomjas tömeg részévé válunk. Autóban ülve, jó esetben a klímát beélesítve, néhány celsius fok előnnyel próbálod a dugót higgadtan kezelni és a figyelmedet nem a szemben felbőszülten hadonászóra vagy a mögötted harsogó dudaszóra szegezni…

Legalábbis egy ideig.
Gyalogosként igyekszel a legrövidebb úton vagy legalább árnyékban megközelíteni az úticélodat és közben próbálod elkerülni, hogy az utca tömegében a felhevült bőrödhöz, izzadt testrészek csapódjanak.

Hajtás van! Ösztönös sietség az elsődleges cél felé: nyugalmat és frissítő környezetet találni.

De apró praktikákat bevetve, könnyebben átvészelheted a kánikulát. Legyen nálad mindig egy palack víz. Igen cipelni kell és igen fel is melegszik, de bármikor ott van a kezed ügyében, nem kell az utadat megszakítva keresgélni, hol találhatnál egy hűsítő italra vagy kitenni magad a jégbe hűtött cukros italok csábításának.

A hidratálás álljon az első helyen. Szükséged van a hűtésre és folyadék pótlásra. Válassz könnyű ételeket, turmixokat a főétkezésekhez és lédús gyümölcsöket nasi helyett. Igy tudod leghatékonyabban pótolni az ásványianyagokat, amik az izzadás és a felfokozott tempó hatására gyorsabban ürülnek ki a szervezetedből.

Figyelj rá, hogy legyen kellő mennyiségű utánpótlás! Egy csinos kis nyári kendőt nedvesíts be, mielőtt kilépsz a hőségre. Nyakadba tekerve vagy válladra terítve nem csak trendi leszel, de frissítően hűsít a legnagyobb melegben is. Ha megszárad, bármikor újra nedvesítheted akár a saját vizespalackodból is 🙂 Napszemcsidet ne felejtsd otthon! Szemeidre mindig ügyelj, ráadásul a hunyorgás előbb-utóbb fejfájáshoz vezet.

A szalmakalapot nem csak nyaralás közben érdemes viselni, ha még nem szereztél be, akkor épp itt az ideje vagy nézz körül a szekrényedben, talán ott lapul a fiókok mélyén egy klassz baseball sapka, a lényeg, hogy védd magad a napszúrástól. Bármikor előfordulhat, hogy épp csak 1 percre terveztél kiugrani valahova, végül mégis órákat kell kint töltened a tűző napon.

És miután a lehetőségekhez mérten megtettél mindent a saját komfortodért, tágítottad a fizikai határaidat, tudatosítsd magadban, hogy a téged körülvevő tömeg feszültségét kívül hagyhatod és elegendő energiád van kezelni a nehéz helyzeteket.

Ha úgy érzed, segítségre van szükséged itt tudsz időpontot kérni konzultációra.

Tags:
About Author: VasKata